Ga naar de inhoud

Regionaal e-healthplatform | Veelgestelde vragen vanuit zorgprofessionals

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
  1. Klik op ‘Wachtwoord vergeten’
  2. Vul jouw e-mailadres in en klik op 'Versturen’
  3. Je ontvangt per e-mail een nieuw wachtwoord
Ik wil een cliënt overdragen omdat ik uit dienst ga. Hoe kan ik dit regelen?

Indien een behandelaar een cliënt wil overnemen, dient de voormalig behandelaar deze cliënt 'digitaal' over te dragen. Indien deze behandelaar niet meer te bereiken is (uit dienst, ziek, etc.), kan contact opgenomen worden met de helpdesk via ehealth@nullpraktijksteun.nl.

De cliënt ervaart een probleem in de voortgang met modules. Hoe gaan jullie hiermee om?

Zodra een cliënt (of de behandelaar van de cliënt) ons mailt omdat hij/zij niet verder komt in een van de modules/sessies:

  • Vragen we uit welke module en sessie het betreft, en controleren we in de trainingsomgeving waar dit aan zou kunnen liggen. Indien we hier de oplossing vinden, communiceren we deze aan de cliënt.
  • Indien we de oplossing hier niet kunnen vinden, leggen we het probleem voor aan e-healthleverancier Minddistrict. Hierbij worden uiteraard geen namen van cliënten gecommuniceerd.
De video's en geluidsfragmenten in de modules werken niet. Wat nu?
  • Samen met de cliënt wordt een stappenplan doorlopen om hetgeen te vinden dat de problemen kan veroorzaken.
  • Indien we de oplossing hier niet kunnen vinden, leggen we het probleem voor aan e-healthleverancier Minddistrict. Hierbij worden uiteraard geen namen van cliënten gecommuniceerd.
Moet ik cookies accepteren om in Minddistrict te kunnen werken?

Zodra de cookies niet worden geaccepteerd, kunnen gebruikers geen gebruikmaken van het e-healthplatform. Het systeem kan anders namelijk niet ‘onthouden’ dat de cliënt is ingelogd en de voortgang in de modules opslaan. Lukt het niet om de cookies in te schakelen? Neem dan contact op met de helpdesk via ehealth@nullpraktijksteun.nl.

Mijn cliënt wil geen e-mail meer ontvangen. Wie kan dit regelen?

Zodra cliënten verwijderd willen worden, kan onze helpdesk deze vraag uitzetten naar e-healthleverancier Minddistrict. Zij kunnen dit vervolgens regelen.

Let op: zodra een cliënt verwijderd wordt, verdwijnt het gehele account van hem of haar. Onder andere de voortgang in de modules kan hierdoor niet meer teruggehaald worden.

Wil de cliënt enkel geen e-mailherinneringen meer ontvangen? Dan kunnen wij deze uitschakelen.

Ik ontvang geen e-mails vanuit het e-healthplatform (wachtwoord reset, herinnering van taken, et cetera). Wat moet ik doen?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Onze helpdesk controleert in eerste instantie of het juiste e-mailadres in het systeem staat ingevuld. Zo ja, wordt er gekeken of het wellicht aan de virusscanner/spamfilter ligt. Indien het hierna nog niet opgelost is, wordt de vraag bij e-healthleverancier Minddistrict uitgezet. Zij kunnen kijken of de mails vanuit hun server correct verstuurd worden.

Hoe kan ik me als zorgprofessional aanmelden voor het e-healthplatform?

Je kunt je aanmelden via deze link.

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van het e-healthplatform?

Er zijn twee opties:

  • Je kunt als zorgaanbieder aansluiten bij het zorgprogramma GGZ. In dat geval kun je kosteloos gebruikmaken van het regionale platform. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Petra Geerts via p.geerts@nullpraktijksteun.nl.
  • Ook zonder aangesloten te zijn bij het zorgprogramma GGZ is het mogelijk om aan te haken op het regionale e-healthplatform, mits je als zorgaanbieder in de regio actief bent. Hierin bestaan ook twee keuzes: 1) er kan een los account gekocht worden per cliënt á €51,61, of 2) er kan een bundel worden afgenomen.
Als ik in twee regio’s werk, heb ik dan twee accounts nodig?

We werken met regionale e-healthplatformen, dat betekent dat je voor de regio waarin je werkzaam bent een account krijgt op het betreffende e-healthplatform. Indien je in twee regio’s werkt, heb je twee accounts nodig zodat je op het juiste regionale platform kan werken.

Is er een papieren catalogus met daarin alle modules beschikbaar?

In het e-healthplatform is er een tabblad ‘Catalogus’ beschikbaar, waar je met verschillende filters kunt zoeken op modules. Ook kun je hier doorklikken om te zien hoe de cliënt hem doorloopt.

Is het nodig om een cliënt te deactiveren als deze drie maanden of langer geen gebruikmaakt van e-health?

Je kunt in dit geval het beste de relatie ontkoppelen. Dit kun je regelen via de helpdesk (ehealth@nullpraktijksteun.nl). Zo houdt de cliënt zijn account en kan hij/zij altijd terugkijken. Jij als behandelaar houdt je lijst zuiver met actieve cliënten.

Wanneer deactiveer of verwijder je een cliëntaccount van het platform?

Als een cliënt stopt met het gebruik van het platform, zijn er twee opties: deactiveren of verwijderen. Deactiveren heeft de voorkeur, dan kan de cliënt niet meer inloggen (en ontvangt hij/zij geen herinneringsmails meer vanuit het platform), maar blijft het account wel bestaan. Dit is handig mocht de cliënt later weer willen beginnen met e-health. Alleen als de cliënt zelf aangeeft dat hij/zij het account verwijderd wil hebben, kan het account verwijderd worden. Stuur hiervoor een e-mail naar ehealth@nullpraktijksteun.nl . Zodra Minddistrict dan het account verwijderd heeft, is het definitief en kan het account niet meer teruggehaald worden.